Jag tror att jag har hittat hem!

Jag har återupplevt årskurs fem igen...
Jag tror att det är få förunnat, och det fyller en med både glädje och vemod.
Men vad menar jag egentligen?
Att börja simma idag igen... Hur ska jag förklara det? Var både läskigt och kul, precis som när jag började i årskurs fem.
     Vi hade gått i mixade klasser tidigare, ex årskurs 4-6, men det året jag skulle börja årskurs fem blev det bestämt att vi skulle bli uppdelade i enskilda årskurser.
Detta innebar att vi hamnade med både gamla och nya klasskamrater. Alla femmor från klassen man gick i följde med till nya, och sedan tillkom två andra grupper med årskurs fem vilket gjorde att vi slutade på cirka trettio elever.
     Detta var, åtminstone för mig, lite läskigt... Helt plötsligt skulle gamla klasser splittras upp och en del klasskamrater hade man gått med sedan årskurs ett, vilket gjorde det hela lite läskigt... Men icke att förglömma kul!
     De gamla klasskamraterna följde ju med, och man fick träffa andra gamla kompisar som man hade splittrats från exempelvis när man slutade dagis och började skolan, dessutom var det ju samma skola, samma lokaler, samma människor och samma lärare, så mycket var ju bekant och invant, och precis så kändes det idag!
Simhallen var den samma, tränaren den samma, träningen den samma, både nya och gamla simmarkompisar och det fick mig att tänka på början av årskurs fem...
     Jag var tillbaka där, lite osäker och nervös för om allt skulle gå bra och om det skulle funka, och precis som då, så funkade det idag!
Jag var inte snabbast, men inte heller långsammast, en del saker var nya, men mycket var sig likt och just nu kan jag bara säga att jag är glad...
Glad att jag valde att gå tillbaka och få återuppleva det igen. Jag kände att jag kommit hem, att jag hamnat rätt...

I think I'm home!

                      

Kommentarer


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0