Besöket hos frisören blir inte alltid som man tänkt...

Igår tog jag äntligen tag i en sak som borde gjorts för flera veckor sedan... Man tänker på det, och tänker "- Sen, jag fixar det sen!" Men det blir inget sen, och helt plötsligt har tiden runnit iväg och det har inte blivit fixat.
det jag pratar om är att beställa klipptid och eventuell tid för slingor också, och igår blev det av!
Lyckades få en tid samma dag, och kände mig väldigt nöjd, nu var det dags att klippa bort alla slitna toppar, och slinga in lite höst i håret.
     Sagt och gjort, klockan 14:00 befann jag mig på frisöt Musketören, redo att bli höstfräsch!
Och vi kan väl säga att jag bara fick det bekräftat att håret inte varit i toppskick... En decimeter fick lämna mitt huvud, och ska jag vara ärlig känns håret väldigt kort mot innan, men gud så mycket fräschare!
     Så var det dags för lite nya slingor... Höstigt hade jag i mitt huvud, så lite mörkare slingor med röda toner i, som bara skulle fräscha upp min egen hårfärg, var tanken!
Och vill man vara fin, får man lida pin, och med mitt långa hår, kan slingor med hätta bli ett helt projekt! Det tar tid, är ganska smärtsamt, men ack så fint det blir i slutänden!
     Min frisör Ingrid och jag, valde en rödbrun ton, samt en naturlig kopparton, som vi trodde tillsammans skulle få en härlig nyans, som skulle matcha mitt hår och ge lite nytt liv... Sagt och gjort, i åkte färgen och (för-)väntan började.
Så ringde äntligen äggklockan, och det var dags att skölja ur... Och där någonstans dog alla förhoppningar när
Ingrid sa
     -Det är inte sant! Färgen har inte tagit! Det syns inte en enda mörkare slinga... Du har fått bleka slingor p.g.a väten i färgen, men inga rödbruna...
Jaha, vad säger man då?
     Vi bestämde i alla fall att vi skulle föna upp håret och se efter ordentligt, men med det klart, kvarstod faktumet att jag inte fått några rödbruna slingor...
Ingrid, som var rejält upprörd, kastade sig på telefonen och ringde till företaget där hon handlat färgerna, och de kunde inte heller förklara varför färgen uteblivit eftersom hon blandat allt rätt...
Men med ett nummer till chefskemisten på företaget, ska hon ta upp kampen till varför jag inte fått någon färg på mina slingor...
Vi kom i alla fall överens om att trots att det inte blev någon färg, är i alla fall resultatet vackert, och så fort hon har fått besked från företaget, ska vi lägga i nya slingor, så att jag får min höstiga-look!
     Känner mig ändå nöjd med att slingorna inte fick en mer "spännande" nyans som exempelvis rosa, utan bara bleka som de jag haft tidigare, och att alla slitna toppar är borta!
Och jag vet att min frisör kommer kämpa för det här, och sedan göra en superfin slingning när hon fått reda på anledning till problemet, det är så det är när man gått till samma frisör under hela ens liv!
                

Kommentarer
Postat av: sanna ;D

vad för formar brukar du använda när du gör mini-cupcakesen? :)

2011-09-20 @ 13:45:41
URL: http://handlingar.blogg.se/
Postat av: sanna ;D

sv; åh lagerhaus, jag älskar verkligen den butiken! :D

2011-09-20 @ 21:32:52
URL: http://handlingar.blogg.se/


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0