Höstregnen har anlänt!

Så var klockan slagen, och tanken var att man skulle dejta kudden i några timmar i alla fall, men ibland vill det sig annorlunda...
Hade precis lagt mig tillrätta i sängen, och fluffat och puffat till alla kuddar, för den ultimata komforten, och hinner bara lägga ner huvudet, då ett dån plötsligt utbryter!
Alltså inget öronbedövande eller läskigt dån, utan ett det-regnar-så-mycket-att-gatorna-flyter-dån, ett av de bästa ljuden jag vet!
Ni vet, det blåser knappt eller inte alls, vilket gör att regnet faller rakt ner och hammrar inte mot rutan, utan det enda ljudet som hörs är regndropparna som träffar asfalten, vattenpölar och löv, och för mig är det lugnet själv...
     Helt enkelt ett riktigt höstregn!
Tog en promenad redan tidigare ikväll i det fallande regnet, och kunde bara konstatera att hösten har gjort sitt intåg, och jag tycker faktiskt att det är lite mysigt!
     Får väl se hur länge den åsikten stämmer, innan jag kvider över det evinnerliga regnandet, men man får njuta av var dag man får...
                              

Kommentarer


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0