Äventyret med de 50 mini-cupcakes

Det har varit en bra start på denna veckan!
Jag har fått göra en sak som jag älskar... Hela två gånger hittills! Lycklig kan man väl säga!
Men vad pratar jag då om?
Bakning så klart!
     Malin ville ta med fika till där hon jobbar, och bad mig att baka 50 mini-cupcakes med smak av after-eight.
Ett roligt projekt, som krävde lite pill och finess, men de blev verkligen söta och tydligen väldigt uppskattade på hennes jobb också.
Alltid kul när de man fixar fikan åt, gillar det som de blir bjudna på!
Jag är alltid lite nervös att de inte ska bli bra, hålla dåligt, eller bara smaka illa... Men än så länge har jag klarat mig!
     Men 50 mini-cupcakes tar lite tid att dekorera... Speciellt när plastpåsarna(använda som spitspåsar) plötsligt bestämmer sig för att spricka mitt i alltihopa, vilket höll på att skapa en mini-cupcakes-katastrof!
Malin sa att det höll på att bli en cupcake dränkt i skit med smak av choklad(frostingen hade en färg och konstistens misstänksamt lik nr2 i den skumma köksbelysningen och i det varma köket), men vi lyckades undvika en sådan katastrof, genom fullgått samarbete!
     Men tredje gången påsen sprack, tappade jag tålamodet och stoppade ner den söndriga påsen i en hel påse och höll tummarna för att det skulle hålla(and it did!)!
     När alla mini-cupcakes var spritsade återstod dekoreringen, och ditsättningen av after-eightbit och blomma gick smärtfritt, men när strösslet skulle på plats stötte vi på problem, och fick göra en snabb omgruppering i strategin...
Frostingen var en aningen tålig... Vilket på ren svenska betyder: Toppen vid transportering och servering! Men ett helsike när strösslet studsar av dem... Så istället för att strössla över dem, fick jag glatt sätta mig ner och sätta dit varje strösselkorn förhand... Som vi nog alla misstänker var det inte vad jag var sugen på nästan halv tolv en tisdagskväll/natt...
     Så jag kallade på förstärkning, och Malin fick sätta sig tillbords och bli delaktig i detta spännande äventyr av Pimp-my-minicupcakes.
Hon blev åtminstone nöjd, och är hon nöjd är jag nöjd!


In action, med att spritsa ut frostingen på de 50 mini-cupcaksen...
Vilket tydligen kräver fullständig koncentration, tystand, tålamod och bra fingerstyrka(när frostingen blivit lite för hård)

 


Kommentarer
Postat av: bella

haha härlig och höra :) jo jag har ahft en underbar dag :) hur har din dag varit då? kram bella

2011-09-16 @ 00:23:23
URL: http://belladavis.blogg.se/
Postat av: sanna ;D

åh jag gjorde mini muffins en gång i små formar som man brukar ha knäck i till jul :D det var väldigt roligt!

De såg väldigt söta ut !! :D

sv; usch ja, tandställning är ingen höjdare, men tur nog så behöver man inte ha det hela livet! Fast för stunden e det bedrövligt :0

2011-09-16 @ 00:56:29
URL: http://handlingar.blogg.se/
Postat av: sanna ;D

åh jag gjorde mini muffins en gång i små formar som man brukar ha knäck i till jul :D det var väldigt roligt!

De såg väldigt söta ut !! :D

sv; usch ja, tandställning är ingen höjdare, men tur nog så behöver man inte ha det hela livet! Fast för stunden e det bedrövligt :0

2011-09-16 @ 00:56:34
URL: http://handlingar.blogg.se/


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0