Publikrepetition av Legally Blonde The Musical

Nu under eftermiddagen/kvällen har jag befunnit mig på publikrepetition av Legally Blonde på Nöjesteatern i Malmö, och jag sägger bara en sak,
     - Är det så här bra på en repetition, kommer det att bli fantastiskt när den väl har premiär!
Med skådespelare som Linus Wahlgren, Jan Malmsjö, Nina Pressing, Kaisa Hammarlund, Andreas Lundstedt och en helt fantastisk ensemble blir det bara toppen!
     Trots att allt inte var 100% än, eftersom premiären är 29/9, var det en av de bästa musikaler jag sett!
Det var bra musik och sång, bra skådespeleri, härlig koreografi och bra scenografi, vilket gör helhetsintrycket komplett!
     Jag kommer inte att kunna tacka min pappas jobb nog, för att de fixat fribiljetter, för annars hade, i alla fall inte jag, gått och sett den, eftersom jag inte blivit särskilt lockad...
     Därför vill jag verkligen tipsa alla där ute om den, och jag kan bara hoppas att ni lägger pengarna på en biljett eller två och går och ser den!
     Jag har i alla fall haft en rolig kväll med min familj, och dessutom blev det ju lite kändisfroseri, både på scenen och utanför, och det är ju alltid kul! Hade väldigt dålig koll på vilka skådespelare som medverkade, men blev glatt överraskad!
Nina Pressings tolkning av Polette är så himla bra, och en av de roligaste scenerna är med henne och budkillen Kyle(ni som sett filmen vet vad jag pratar om, och ni andra måste se den!), skrattade nästan så att jag grät!
Dessutom blev jag glatt överraskad av Andreas Lundstedt, fantastisk röst, som passar perfekt för rollen!
     Och sedan inte att förglömma denna underbara ensemble! Vilken klass det är på dem! Om alla musikaler hade lika bra ensembler hade det aldrig varit några problem!
Om du trycker på bilden kommer du till Legally Blonde-musikalens hemsida, där det finns fina bilder, filmklipp m.m.

Här nedan kommer en sammanfattning om musikalen från hemsidan:
     Om Legally Blonde The Musical
Publik- och kritikersuccén från Broadway och Londons West End- Legally Blonde, The Musical, har skandinavienpremiär på Nöjesteatern i Malmö torsdagen 29 september 2011.
Musikalen spelades i tre år på Broadway och är nu inne på sitt andra år i London där biljetter är släppta fram till
mars 2012.


Musikalen bygger på filmen Legally Blonde
Elle Woods är tjejen som har allt! En drömgarderob och en söt hund som är hennes vän i vått och torrt. Hon är ord­förande för UCLA-föreningen "Delta Nu" och därmed ledare för de populäraste tjejerna i skolan och för medlemmar över hela USA. När Elle spänt tror att pojkvännen Warner Huntington III skall fria så dumpar han henne istället. Han säger att han letar efter någon som är mer seriös. Efter veckors sörjande inser Elle vad hon ska göra. Hon ska komma in på Harvards juristlinje och vinna tillbaka Warner genom att visa att hon är tillräckligt seriös och intelligent för att klara studierna. Hennes första tid på Harvard är svår, men ganska snart inser hon att juridik kanske ändå är något för henne och att man inte alltid behöver gå den traditionella vägen för att nå rättvisa … Hon inser att det inte är helt fel att vara fåfäng och blond. Elle bevisar för alla att hon är Harvards "Legally Blonde".

                


Kommentarer
Postat av: AnnaWK

Sv: Cluedo i Harry Potter-version hittades på GeKås i Ullared av alla ställen, men det måste ju finns på fler ställen kan man tycka.

2011-09-24 @ 23:14:24
URL: http://annawk.blogg.se/
Postat av: Linda ♥

sv: hahah jag är alltid lat (;

2011-09-25 @ 10:01:46
URL: http://www.nattstad.se/LindaLinnros


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0