Var tog mitt ordningsamma-jag vägen?

A couple of days, with really much to do!
Ibland är det som om man inte hinner med allt fast att man har all tid i världen...
Mitt rum har ju varit som en krigzon, men nu...! Men nu är det äntligen klart! Och det känns så jäkla skönt!
     Jag förstår inte varför jag bara låter det förfalla så totalt...
De som känner mig vet att jag gillar ordning och reda, och är duktig på att plocka undan efter mig och fixa och ordna...
Men hemma är det ibland som om det slår helt slint! Från välstädat till katastrof kan ta bara några få minuter...
Men det värsta är ju att jag själv inte hinner fatta att det hänt, förräns det är försent...
Då ser det redan ut som Kom-och-hjälp-mig, och jag vet inte i vilken ände som jag ska börja fixa...
     Har testat lite olika strategier genom åren för att undvika detta problem, men hamnar alltid där ganska snart igen...
Tror mycket av det ligger i hemma-mentaliteten: Jag gör det sedan...!
Och som vi allra flesta känner till, finns inte det där sedan-det..., utan det stannar vid tanken...
     Har någon av er där ute ett bra tips på att få mig att hålla ordning, och undvika det totala förfallet?
Alltså få mig ur sedan-tanken...
Alla tips tas emot tanksamt!                                        
                                                                                 
                                                                                 En  bild på mitt stökiga rum för ca 2 år sedan, en mild
                                                                                 variant mot hur det såg ut denna gången... Men det är
                                                                                 ungefär så här det ser ut varje gång det blir kris...
                                                                                 HJÄLP!!!
                    

Kommentarer
Postat av: AnnaWK

Jag försöker bjuda hem folk med jämna mellanrum för då städar jag som en galning för att få det fint tills de dyker upp.



Sv: Ja museum är underskattade och gratis är det ju också!

2011-09-15 @ 12:44:31
URL: http://annawk.blogg.se/
Postat av: Karin

oj! Jag hade aldrig orkat leva med så mycket skit runt mig... hahah! Måste ha det fint ;)



SV: ja :)

nej jag håller med dig :)

Men saknar er.. Kram

2011-09-15 @ 15:28:52
URL: http://beliveinme.blogg.se/


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0