Årets jordgubbsskörd

Igår blev det sommar på riktigt i mitt hjärta! Pappa och jag åkte och plocka jordgubbar på hans framfars gamla gård, och som vanligt var det helt underbart!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Många söta, röda och fina "gubbar"!
 
Många gubbar skulle plockas, och här är 10 liter av de sammanlagt 16, som pappa och jag plockade.
 
Här har vi pappa med de resterande 6 litrarna, och jag med min skörd.
 
Jag älskar verkligen att plocka jordgubbar! Det påminner mig om barndomens somrar då vi alltid plockade massor med jordgubbar som vi sedan frös in för att kunna äta under vintern till mammas goda plättar/pannkakor.
Men så blev vi äldre, och någon gång har vi plockat, men de senaste två åren(kanske fler) har det inte blivit något plock alls, men i år tog vi oss i kragen, och nu har vi tolv liter gubbar som står och blir saft, och 0,5 liter som blev en underbart god jordgubbsmarängdessert(kommer bild snart) och 3,5 liter färska gubbar som ska avnjutas inom det snaraste.
I´m in heaven!
 
Kram kram

Kommentarer


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0