Hörbymarknad- ett tecken på sommar

I onsdags inledde vi den riktiga sommaren... Vi åkte på vår första marknad, och denna var i Hörby. Marknad och sommar är samma sak för mig, och jag måste få åka på minst en för att verkligen känna att det är sommar.
Vi hade tur med vädret, solen sken men sedan drog det in mörkare moln, men vädret höll i sig och det var verkligen perfekt marknadsväder!
Vi inledde marknaden med att gå och käka, och bland alla matvagnar hittade vi en tacovagn, och vem gillar inte tacos?
Riktigt smaskigt, om än lite kladdigt i slutet, men det var det värt! Mätta och belåtna kunde vi fortsätta vår marknadsrunda.
 
När jag är på marknad är det några saker som jag alltid måste inhandla:
-Bigaråer
-Munkar (ingen fyllning och trams, utan runda ringar doppade i socker ska det vara)
-Karameller(helst från KAIS karameller och i smakerna smörkola, hallon och päron, och kanske lite teaterkonfektyr)
- Kokosbollar/gräddbullar
Sedan är det ju kul att titta på allting annat också, och i år införskaffade jag lite olika sorters strössel från Borgebyskryddor samt en bra form att kunna ha hemgjord glass i.
Det var riktigt mycket folk, men det är alltid trevligt just när det är marknad!
 
Mycket nöjd med marknadskvällen, och det är något kul att tänka tillbaka på när det ösregnar denna fredag... Idag ska det bakas och göras glass inför mitt i efterskotts- födelsedags-kalas, så det blir nog en bra dag i alla fall!
 
Kram kram
 

Kommentarer


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0