Birthdayparty for me

Efter ett lyckat midsommarfirande, ringde klockan okristligt tidigt, och det var bara att stiga upp för att förbereda dagens släktkalas.
Mat skulle lagas, tårtor sättas ihopa, stugan städas, bord dukas och födelssedagsbarnet skulle få göra sig fin.
Och i min favoritklänning, håret uppsatt i en låg knut och dekorerad med färska blommor, så kände jag mig riktigt fin!
God mat, trevligt sällskap och fina presenter gjorde denna dag/kväll riktigt bra! Fick min superfina kamera som jag tittat ut och suktat efter! En Olympus TG-820, som tål det mesta, och som är röd!
Trött, nöjd och glad, ska jag hitta kudden och få några timmars sömn innan det är dags för mig att jobba min sista dag på en vecka... SEMESTER!
 
Kram kram

Kommentarer
Postat av: Linnea - Livet som hobbyfotograf

Jo det känns riktigt skönt, att ha något att luta sig tillbaka på! =)
Jo men den i stockholm skulle ju passa mig bättre då, men 120 i timmen, det är ju typ en vanlig butikslön. Så det känns ju lite surt att utbilda sig till något om man ändå inte tjänar bättre... Men jag är riktigt sugen ändå! =)

Svar: Med tanke på att jag har mindre än 12 månaders erfarenhet, är det en bra lön;) Egentligen skulle jag ligga på runt 110;) Fast älskar man sitt jobb, är det värt allt^^ Skulle inte vilja jobba som bara butiksbiträde;) Det är dåliga arbetstider, och man jobbar alltid när alla andra är lediga, så hade jag inte älskat blommorna hade det inte varit värt det;) Fundera på det=) Det är bland det bästa som jag gjort=) Nästa mål är att ta gesällen och kanske våga öppna en egen butik;)
Therese

2012-06-27 @ 23:51:10
URL: http://linneamarksell.blogg.se


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0