Raspberrycrowns

Efter en natts funderande på vad jag skulle göra med de underbart goda hallonen från Hallongården, och en del velande på om jag skulle baka hallongrottor, hallonsnittar eller muffins eller kanske en pannacotta, så föll valet till slut på ett eget recept, Hallontoppar!
Underbara toppar med havre, kokos och hallon, krispigt yttre och mjukare inre... Nästan som hallonpaj i kaka.
150 g smör
1½ dl socker
2 tsk bakpulver
1½ dl vetemjöl
6 dl havregryn
1½ dl kokosflingor
3-5 msk vatten(efter behov, smeten ska vara lite kladdig)
10-15 hallon i mindre bitar
 
kokos till dekorering
hallonbitar
 
Gör såhär:
1. Rör ihop smöret och sockret.
2. Blanda i de övriga ingredienserna förutom vattnet och hallonen, och rör ihop till en smulig massa.
3. Tillsätt en matsked vatten åt gången, tills massan går ihop.
4. Rör i hallonen försiktigt.
5. Klicka ut 40 kakor på bakplåtspapper(tryck till lite med fingrarna om du inte vill ha dem för toppiga), strö över lite kokosflingor och tryck fast en bit hallon i varje topp och grädda i 10-15 minuter på 200 grader i mitten av ugnen.
6. Ta ut och låt svalna något, ät och njut!
 
Kram kram
 
 

Kommentarer
Postat av: Isabella (tinkerbella.blogg.se)

Svar: haha egentligen är jag likadan, fast det är mer med vita tröjor, lättare att spilla på.. Fy haha ;)

Svar: Haha verkligen;) Men ibland får man ta lite fläckar på kläderna, för att få vara fin=)
Therese

2012-06-30 @ 22:01:30
URL: http://tinkerbella.blogg.se
Postat av: Anonym

Ha en fin kväll ❤

Svar: Tack fina du=) Här sitter vi i soffan, tittar fotboll, käkar popcorn och njuter av en fin söndag=)
Therese

2012-07-01 @ 18:38:05
URL: http://paulineart.blogg.se
Postat av: Linn

Jag vet ju att jag gillar kokostoppar, så det här blev jag minsann sugen på! Vi har ett gäng hallonbuskar här hemma (dock är det ett tag kvar tills de mognar) och jag känner att jag behöver all halloninspiration jag kan få. Tack :-)

Svar: Åh vad kul att höra! De är riktigt goda=) å hoppas att du kan använda dina hallon när de väl mognat och är redo att användas=)
Therese

2012-07-04 @ 09:01:29
URL: http://lyckoland.blogg.se/
Postat av: melinda

gott det ser ut :D

Svar: Tack=) De var verkligen toppen goda=) Som små hallonpajer;)
Therese

2012-07-04 @ 18:54:03
URL: http://fckingcrazy.blogg.se
Postat av: Maria

Vad gott det ser ut och väldigt vackra med den röda färgen! Kul med ett annat recept för hallon (tyvärr har jag inte det i trädgården...saknar det mkt).

Svar: Tack=) de är riktigt goda=) Vi har inte det heller, så köper det ibland på torget=) eller i matbutiken=)
Therese

2012-07-16 @ 10:16:46
URL: http://mariasbaksida.blogspot.com
Postat av: Conrad

Hej!
Va underbart goda bakverk du gör!
Det ser ut som så iaf :)
Och du avbildar efterätterna väldigt aptitligt!

Toppenblogg som jag ska fortsätta läsa :)

MVH
Conrad

Svar: Tack=) Kul att höra!För mig är det viktigaste att det jag bakar smakar gott, sedan kommer utseendet;) Så jag tycker att det jag gör smakar gott, och vänner, familj, kollegor, brukar hålla med mig;)

Du är hjärtligt välkommen!

/Therese
Therese

2012-07-17 @ 20:20:23
URL: http://www.conphoto.se/blogg


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0