Kycklingklubba! ... eller det där lät nog fel...

Vet att påsken är över sedan länge, men tyckte det var synd att ni inte fick se dessa! Kycklingklubbor, eller kanske påskkyckling på pinne låter bättre...Det är i alla fall en sockerkaka där jag blandat i hallon och lite philadelphiaost, rullat till bollar, doppat i vit choklad som färgats gul, därefter dekorerade med sockerpasts-näbb och små fötter och ett litet äggskal till hatt.De blev verkligen hur söta som helst och mycket uppskattade!Andra gången jag gjorde cakepops i mitt liv, men första gången jag faktiskt fick dem att bli som riktiga klubbor!Första gången var de för tunga och för varma när jag satte i pinnarna vilket gjorde att de gled rakt igenom... Lite misslyckade, men smakade gott ändå!I år blev de bra även om det höll på att bli katastrof när de hamnade i rumsvärme lite för länge och de började glida... Då var jag väldigt tacksam för äggskalshatten!

Kommentarer


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0