En gul hård klump med en mysko form...

Nu är ni säkert några som undrar :" Vad i helskotta är det där?!"
Jo, det kan jag tala om för er!
Det är resultatet av att när man precis håller på att somna, börjar det kittlas sådär retsamt som det bara kan göra när man precis håller på att somna, och i den totala tröttheten och irritationen över att behöva hosta och röra sig, fattar man tag i första bästa halstablett med lite menthol i, stoppar i munnen och kan sluta irritera sig och somna gott! (till alla er som sätter kaffet i halsen i rena förskräckelsen över detta idiotiska genidrag, kan jag bara säga, jag   vet! Men nöden har ingen lag! Tredje gången man blir uppväckt ur de döda av retkills-hosta... Då tar man till vad som helst!)
Men döm av min förvåning när jag bäddade sängen och lyfte rätt täckena, och jag ser något ... " Vad tusan var det där?!" Och när jag lyfter täckena en andra gång och upptäcker denna gula hårda klump i en något mysko form... Lutar mig närmare och inspekterar inkräktaren, tar tag i den och då slår det mig!
"Min halstablett!", jag åt tydligen inte upp den, utan förflyttade den ner till fötterna... Fick de också retkills-hosta i natt  måntro?
Ett mysterium som kommer att förbli olöst,men vi kan ju konstatera att mitt sovande jag hade förstånd nog att ta ut halstabletten för att undvika onödiga olyckor, vilket gör att alla ni med kaffet i halsgropen lugnt kan dricka vidare!

Kommentarer


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0